12 Jan 2014

First paper.

Assalamualaikum.

11012014


Hari ni first paper untuk final exam. Subjek Projek Management ITS510. Hari ni semua berjalan lancar, perut tak berbunyik dalam bilik exam seperti exam-exam sepanjang 4 semester yang lalu. Bikin malu aje. Lagi-lagi kalau yang duduk sebelah kau lelaki. Tak kesah lah hensem atau tidak, bila perut berbunyik krottt krott for sure hilang keayuan. LOL. Tapi masalah lain timbul apabila aku tak tahu nak goreng apa jawab soklan pekse tadi.


Kalau beginilah soalan dia, baik aku tidur je malam tadi. Tak payah stay up dari 2 pagi sampai 10 pagi. [11 pagi sampai 12 tengahari tido jap]. Bertungkus-lumus menghafal [padahal last minute], secoet takat dua soalan aje masuk. Dalam 8 chapter yang aku baca itu aje yang masuk. Punah harapan.


Tapi macam biasa goreng aje lah, mana tahu mengena jugak. Tidak mungkin ku biarkan kertas itu suci begitu. Aku keluar awal sebab tak tahu nak goreng apa lagi. Prinsip aku, kalau dah tak tahu tu, goreng pastu blah sebab aku tahu selama mana pon aku bertapa dalam tu, takkan ingat punyalah. Balik tu singgah bilik lecturer tengok carry mark. Punah harapan kali kedua. Sikit gila carry mark, dah ah per 50%, final 50%. Babaiii A+, A, A-. Tulah main-main lagi, tengok Secret Gardenlah apa lah. Tapi kalau tengok soalan, bukan jenis straight to the point sangat tadi if nak dicomparekan dengan past years [5 tahun lalu] yang aku rasa lagi senang.


Balik rumah. On the way balik rumah singgah Jalan TAR, singgah pasar malam. Kacang rebus punya pasal. Demi kacang rebus, lautan manusia ku renangi. Berikut adalah insiden yang menarik perhatian aku pada hari ni.


1. Masa aku dekat stesen Masjid Jamek tu, nampak mamat arab hensem. Muka dia sehensem Fatih Seferagic kauu. Oh maii, nasib baik aku tengah rushing, dan dia pon lalu arah bertentangan. Kalau tak, buat kerja lagha aje.


2. Masa dekat pasar malam tu, aku ternampak seorang pemuda [lelaki] tolong tolakkan seorang lelaki berkerusi roda. Rasanya dia tolong yang berkerusi roda tu untuk balik kot. Baik betul. 


3. Masa dekat pasar malam jugak, ada sorang pakcik berjubah hitam ni pegang bekas duit minta sumbangan. Sedih pulak tengok pak cik tu. Sebab kaki dia belah kiri tu tak tahulah kenapa, tapi kurus gila kaki belah kiri dia macam tulang yang dibalut dengan kulit je, takde lemak. Semoga Allah merahmati hidup pakcik tu.





Kbai.



Orang lain sibuk nak balik kampung dah habis paper , aku terhegeh-hegeh baru first paper. T.T













orang lain dah habis paper, aku baru first paper T.T

No comments:

.Fully Owned by Che Nanad.
.Designed by Michilavea.