2 Aug 2012

Woman Alert!

Assalamualaikum.

Mengapakah?
Ya buat anda anda yang berjantina perempuan kat IC tu,
minta perhatian okeh!


Semalam aku scroll-scroll newsfeed facebook aku,
pastu nampak Syabab Musafir Kasih share gambar.

erh lantak pi lah nama dia facebook dia da tukar ke hape kan.
aku kenal dia sebagai Syabab Musafir Kasih, so abaikan .

Okeh sambung,
aku nampak gambar ini.




Semalam aku nampak,
pastu normal untuk aku yang malas ni,
pergi newsfeed pastu scroll-scroll balik.
sebab aku da tahu ini mesti kena report page.
ye aku abaikan. T.T.


then today i tergerak you nak tengok gambar ni balik,
kali ini aku tak tengok sepintas lalu,
aku tengok berpintas-pintas lalu.

aku pon da hacks!
apakah ini semua?
aku pon cam dapat hidayah,
so aku gi search page tersebut.

memang ramai yang like der.
dalam gambar 4000 lebih kan?
hari ini 6000 lebih wa cakap lu yang like.
aku lagi la da hacks lagi sekali!


aku dah cuak sebagai seorang perempuan,
sebab gambar-gambar dalam tu
mostly bukan tuan punya badan yang kasi ,
but dicilok , dicuri,
yang kasi sendiri tu dorang punya hal lah kan.


aku pon tengok semua album.
khatam.
satu.
aku cuak if ada gambar aku,
dua.
aku cuak if ada gambar kawan-kawan aku.

tapi gambar aku kemungkinan untuk ada tu amat lah tipis.
sebab aku dah hide gambar aku,
lagi pon gambar aku sume dengan kawan-kawan.
gambar-gambar yang sorang-sorang or kata lain 'camwhore',
takde aih.*geleng-geleng*


apa ko kata? ko tengok semua album?

woih brader jangan lah su'uzzoooonnnn dulu!
aku terpaksa.

ya aku risau kan kawan aku.
if ada gambar dia terselit dalam tu.

ya tujuan aku satu,
untuk kawan aku.
sepintas lalu aku tengok.
alhamdulillah tak de.

tapi seriously aku nak nangis.
sangat! T.T
kesian kat orang yang gambar dia dicuri,
lepas tu boleh jadi fitnah orang lain.
lepas tu dipandang mata liar yang memang aku nak cucuk dengan garfu.



lagi satu aku sangat sedih.
sebab ada beberapa gambar perempuan yang pakai tudung,
but wearing only bra.
i'm sorry to say this.
T.T


dalam pencarian aku tu,
aku terjumpa 3 bloggers yang gambar dia ada dalam album.
satu tu dalam 2-3 gambar,
lagi dua bloggers tu lebih dari 3 gambar.


so girls cheq nak minta tolong report naa..
hang laki tok sah sibuk,
girlprenggss hang ka, kawan hang ka,
tak payah nak sibuk nak bukak page tu.
minta kawan perempuan anda yang lain tolong reportkan.



dari pemerhatian aku gak,
lelaki-lelaki kat situ memang lah pengganti syaitonnn!
duk tengah puasa pon layan ,
komen sume 8 hours ago,
which is waktu lepas zohor.
depa ni semua tak puasa hape?
kalau dah tak boleh tahan,

kawen doe,kawenn!!!!
ape ke bengap ekau ni!


tapi siapa pulak nak, kalo stok-stok gini jadi imam dorang?
errr...

jadi kaum perempuan hang toksah la amik depa ni,
sebagai suami hang kelak.
unless dorang dah taubat.


eh anda , bagilah link page ituuuu! saya nak report ni.

nak bagi dalam ni?
harapan.
sebab apa?


sebab aku dok pikiaq jugak,
kalau aku bagi, what if ada lelaki buaya yang tersesat?
maka dengan lajunya dia akan mengelike page tersebut.
sebab tu kat facebook aku tak share, teruih report.


jadi ya kaum hawa,
hang just report ,
tak perlu like or share post pasal kena report page ni.
sebab aku takut kawan laki hang dok like pulak.
semakin bertambah lah likers dia.


hang nak tau page apa?
hang gi la cari facebook Syabab Musafir Kasih ,
tengok post dia semalam.
takpun hang bagi link facebook hang,
biar cheq mesej hang page apa.


tolong ye anda anda,
agar dapat selamatkan maruah mereka,
secara tak langsung selamatkan maruah kita,
sebagai seorang yang bertudung.
yang tak bertudung pun dialu-alukan.
*big hugs*


serious aku tak sanggup
tengok tudung dihina sebegitu rupa.
serius.

tapi kenapa page tu tak tutup lagi?
aku rasa dah ramai report dah.
siap admin page tu persendakan lagi,
group yang minta report page tu.


Mark Zuckerberg tak buat keje hape?



















No comments:

.Fully Owned by Che Nanad.
.Designed by Michilavea.