14 Aug 2012

Baju Raya

Assalamualaikum,

ehemmm *betul-betulkan suara*


beberapa jam yang lalu...


adik

raya dah dekat.*sengih-sengih*

aku

kau ni macam nak ramadhan cepat-cepat pergi je.
tak elok tahu.
patutnya bulan Ramadhan lah bulan yang patutnya semua orang excited nak sambut.

adik

*poker face*
aku nak beli baju raya la,
bukan excited ramadhan nak pergi .




ya, adik aku belum beli baju raya lagi.
aku?
sudah tentunya dah.
mak aku dah siap beli kain untuk jahit awal-awal lagi.
and aku baru dapat tadi.

ohsem sungguh mak aku,
nyata beliau tahu taste anaknya ini.


tapi kalau ikutkan aku tak kisah pun tade baju raya.
pernah pulak aku cakap:

"ma, tak payah beli baju raya pun tape,tahun lepas punya ada"

well i don't mind pakai baju yang sama.
at all.
tapi mak dah beli, pakai aje.

i know that...
secara realiti perempuan tak suka pakai baju yang sama ulang-ulang.
dah tu aku spesies apa pulak?



kes adik lelaki aku pulak,
dia nak beli baju raya,
yup adik lelaki.


aku tengok abang aku dok elok je 3 tahun,
ye 3 tahun baju raya dia sama.

kalau difikirkan ikut akal rasional aku,
dalam kes adik aku ni lah,
boleh je pakai baju raya tahun lepas,
waktu raya bukan orang ingat sangat baju raya kau warna apa,
orang suma dok kalut tambah nasi impit sama rendang.


nak-nak pulak kau pakai waktu raya je,
tak kisahlah raya puasa ke raya haji,
bukan pakai banyak kali pon,
solat jumaat pon kau pakai t-shirt kot,
pulak tu baju melayu plain je kot bukan ada corak-corak,
ye corak-corak cam baju kurung,
yang boleh sangat kau identify tahun lepas punya.

tak paham lah aku,
aku lagi suka tak yah baju raya baru.
mungkinlah adik aku tu spesies pentingkan keterampilan.
mungkin.


wuwuwuwu
 Ramadhan nak ucap bye bye dah .  T.T


No comments:

.Fully Owned by Che Nanad.
.Designed by Michilavea.