19 Aug 2012

Hapuskan blackhead.

Assalamualaikum.

Before this aku ada cerita pasal blackhead kan?

jadi hari ini y'alls,
aku nak bagitau bagaimana
hidung aku gain balik rasa confidence beliau.
saat-saat beliau tak rasa
diri beliau itu kasar lagi.

hahah.

orait begini ye
cara-cara nak hapuskan blackhead y'alls tu.

lu orang pergi dapur.
lu orang cari telur ayam.
lu pecahkan telur tersebut dan
amik bahagian yang warna lutsinar.
kira putih telur la bahasa mudahnya.
kalau macam jenis aku yang penjimat ni,
aku suka guna yang sisa-sisa je.
lepas masak telur kan
kat kulit dia tu ada warna lutsinar lagi kan?
so aku guna yang tu je.
kau?sukahati.




then kau dah dapat kan?

so the next step ko prepare tisu.
aku guna tisu Tesco je.




motif bagitahu?


orait apparatus dia itu sahaja
selain hidung yang didiami oleh warga blackhead.



first kau amik tisu dan rendam dalam air panas.
pastu lap-lap kat kawasan kat hidung kau.
kau nak curah terus air panas kat hidung pun takpe.
depends on you.
function dia nak bagi pori-pori kau terbuka,
then senang ler kau nak cuci
and remove unwanted thingy kat hidung kau tu kan?


dah?


next step.
kau amik white egg,
yang jelly-jelly tu,
sapukan kat kawasan yang terlibat,
ratakan,
jangan nak eww-ewww sangatlah!



next.
kau cepat-cepat
cover bahagian yang kau dah sapu
dengan white egg tu
dengan tisu yang kering.
laju-laju kau buat sepantas cahaya matahari.
kalau white egg tu dah kering,
memang dah tak de harapan lah dik ooiii.



ini bukan aku.harap maklum. =.=


dah?

pastu kau pergi relax-relax,
pergi tidur ke,
pergi amik udara kat luar pun bagus,
takpun pergi lawat rumah kawan.


agak-agak dah rasa kering,
in case kalau kau tak tau dah kering ke tak,
kau biarkan je tisu tu atas muka kau dalam 30 minit.


1 minit.
2 minit.
30 minit.

dah 30 minit kan?

so kau amik port baik punya,
tak kisah lah atas kerusi ke,
atas meja ke,
kau duduk diam-diam,
kau cabut tisu tu perlahan-perlahan,
sambil tutup mata,
sambil feeling-feeling.


perlahan-lahan aku kata!!!

siapa yang cabut laju-laju tu
memang nak kena dengan aku.


dah cabut?

sekarang perhatikan dan kira
jumlah blackhead yang kau berjaya keluarkan
sampai tertidur.




apa? tak jumpa?


mungkin:

-kau rabun.amik kanta then tengok.
-mungkin blackhead kau degil akibat sudah lama dimanjai.
-mungkin tu bukan blackhead tapi tahi lalat.erk?

mungkinlah.



ini cara yang aku guna untuk remove blackhead
setelah aku membaziaq duit
beli biore nose pores hape entah.

ye lah lepas guna memang lah nampak
ewww banyak blackhead keluar.
esoknya hidung dah start kasar balik.

solusinya aku try cara ni,
alhamdulillah dah 3 hari,
hidung aku still maintain.
tak de rasa kasar.

murah pun murah ye dak?




selamat mencuba y'alls.







No comments:

.Fully Owned by Che Nanad.
.Designed by Michilavea.