15 Aug 2012

Cheers.

Assalamualaikum.

kawan-kawan,
ye aku masih dalam mood orientasi.
sebab 26hb ni kena pergi kursus PMDS.
stands for Pembantu Minggu Destini Siswa.
kot?
hahhah.


lol.
aku sendiri pon tak pasti.
decision gila apakah yang aku telah buat ini?
budak yang selama ini anti-orientation week...
tup-tup tetiba nak jadi fasi lak.
aku sendiri pun konfius.







sebab aku bukan jenis boleh harap sangat pon.
boleh tahan bengong jugak lah.

woooowooo bangang tu dah over. nak aku lepuk?

sampai sekarang perkara itu masih menjadi misteri.




lantak.
oh kali ni pulak ceghitanya aku terjumpa page

Kami Bantah Budaya 'cheers' di XXXXXXXXXXXXXXXX

yang part XXXXXXXXXX tuh sort of 
pasal orientasi and nama universiti yang terlibat.


aku pon waktu orientasi bukan suka part-part cheers tuh.
konon.





eh jap jap.
kau tahu tak cheers cam mane?
ala cheers yang kau dok sorak-sorak jerit-jerit tu.
haaa tu lah.
time orientasi aku dedulu ada segmen lawan-lawan cheers ni.
lawan antara kolej-kolej.
kolej lelaki ke perempuan ke memang berentap hebat ah.



time cheers tu depan-belakang-kanan-kiri
semua dok jerit-jerit.

masa tu dalam dewan.
aku buat lah jugak
tapi takde lah terjerit sampai nak keluar anak tekak kan.


yang menjadi misteri sampai sekarang adalah...
semua kolej nak menang,
padahal bukan ada hadiah pongg.
semua dok dengan kudrat yang full dorang jerit.
memang agak misteri ah.



well untuk yang bakal menjejak ke kampus aku belajar...
kalau hang spesies macam aku tak berapa suka cheers-cheers ni,
jangan risau,
polis tak tangkap pon.
nak cakap biasa-biasa pun boleh.
nak miming pun boleh.
nak diam-diam pun boleh.

diam lagi cool kan.

tapi bagi yang tension-tension tu.
kan.yelah jauh dari rumah.
tak dapat sambut raya lama-lama.
dapat duit raya sikit.


jadah dapat duit raya sikit nak tension?
gi keje ah baru dapat duit banyak.
dah besar pon.

*wah emo*


time cheers ni la kau melalak.
lepas tension.
nanti dah start belajar takkan kau nak menjerit dalam bilik.
kena lepuk dengan PPP kang.


oh PPP tu cam warden kat asrama.

so stay calm dorang nak menjerit ke hape ke,
lantak.
ye la kita kan minoriti.
yang jerit-jerit tu majoriti.
kalau tak puas hati boleh wat aduan.
kepada siapa?
aku tak tau.
hahahh.






tanyalah akak-akak fasi ke abang-abang fasi.


nyanyi nasyid ke asma-ul husna ramai-ramai lagi syok ye dak?








p/s: banyak pulak page bukan-bukan , pelik-pelik kat facebook.
      sampai aku pon kadang-kadang like.
      apakah?


No comments:

.Fully Owned by Che Nanad.
.Designed by Michilavea.