8 Jan 2015

Instagram #1

Assalamualaikum.

Annyeong chingu!

[Amaran: Entri ni panjang dan banyak gilaaa gambar. Jangan bukak tab bebanyak]

I've been busy lately. More kepada penat-malas-mengantuk actually. Tak berapa produktif betul. Dan lately aku lebih mengaktifkan diri di Instagram. Kengkonon lah dedulu tak nak buat Instagram. HAHHHA. Sekarang dah boleh tumbuk diri sendiri. Aku tak aktif di Instagram dari segi mengupload gambar selfie. Tapi, aktif dari segi follow-follow orang. Itu pun guna instagram pelesu aku. Yap, aku ada 3 instagram (LOL. Are you kidding me!), satu official punya, buat follow update kengkawan tapi insta tu agak terbiar. Satu lagi buat jual preloved novel @ithnaan. Satu lagi yang tak berapa official ni lah, yang pelesu senang kata.


Tapi baru-baru ni je lah aktif nya pun. Before this harammm nak aktif. Pasai social media feveret aku cuma blog and fb je. Tapi blog paling top ah. Facebook tu pasai nak tahu update kengkawan, tak berapa kengkawan dan beberapa strangers . Lagi satu facebook tu buat medium aku baca kisah travel orang, kat fb aku join group Malaysian Backpackers Clubs and Backpacker Buddies Malaysia. Seronok woi baca pengalaman orang backpack. I'm next. HAHHAH


Okay cerita pasal Instagram ni, lately ini lah minat baru aku. Follow instagram yang buat journal or diary seharian dorang. Omaigod cute benarrr. Mostly yang aku follow japanese lah. Lantak lah tak paham apa pun. Motif aku follow sebab dia cute. Entah pape kan? Tetiba rasa macam nak buat jugak diary or journal macam dorang. 


Bagi aku dorang ni rajin dan pandai bahagi masa. Sebab aku rasa, nak hias nak lukis cute-cute amik masa jugak. Sedangkan blog ni pun, nak buat satu post dah makan sejam. Ke aku je? Kat bawah ni , aku senaraikan part of instagram cute-cute yang aku follow. Macam kau kesah kan? Tapi aku pun tak kesah. Disebabkan banyak sangat maybe aku buat by part. Kalau korang rasa insta dorang cute, follow lah. Nope, aku tak dibayar apa-apa. Just nak share je. Just klik gambar untuk tengok those instagram.

















cute pulak tengok patung anjing tu.









































Kalau kat dalam Malaysia, when it comes to doodling, sketching, dorang prefer moleskin. Tapi kat Japan dorang guna buku yang dorang panggil hobonichi. Comel jugak lukis atas kertas petak-petak nih. So boleh lah recycle kertas buku tulis math zaman sekolah-sekolah dulu. HAHHA


Sejak aku baca Diary of Wimpy Kid, aku rasa aku prefer baca journal or diari orang macam contoh-contoh kat atas ni lah. Siap lukis-lukis lagi. Sebab tu lah jugak aku follow blog-blog yang ada kartun, doodle. Sebab aku minat lukisan dorang, bagi aku yang tak berapa nak reti lukis sangat ni, ia sangat cool. Lagi-lagi blog or insta tu cerita pasal daily life dia. 




2 comments:

cEro said...

Tetiba aku pon teringin nak buat macam tu jgak...tp macam tak rajin n tak ada byk masa je...hehehe

nanadhoi said...

cEro,

kannn, ikutkan hati memang nak buat, tapi fikir-fikir, aihhh tade masa pulak. HAHHA

.Fully Owned by Che Nanad.
.Designed by Michilavea.