24 Jan 2013

event OCBC

Assalamualaikum.




Ahad yang lalu,
yakni 21 Januari 2013,
aku join satu event ni,
jadi volunteer.
tak de lah volunteer sangat sebab dia siap bagi token RM40.
HAHHAH.itu tujuan aku nak join.
kira volunteer yang tak berapa ikhlas lah kot.

nak jadi volunteer event tu kena daftar dulu,
Alhamdulillah dapat,
dapat untuk sehari walaupon aku daftar untuk 2 hari.
nampak tak kat situ betapa aku desperate nak duit?
lol.

well kalau dapat duit dengan usaha sendiri,
it should not be a problem ey?


dapat e-mail dari OCBC.
dia kata kena berkumpul pukul 4:40 .
aku pon,

okey 4:40 petang.boleh sajooo.

bila baca balik.

watdefish! 4:40 pagi woii!

masa tu aku dah risau,
acaner nak pergi sana hoi sebab transport dari U tak disediakan,
yang ada just shuttle bus kat stesen lrt tertentu.
masalahnya acaner nak pergi stesen lrt tersebut.

masa tu aku dah rasa nak tarik diri.
but, sehari sebelum tu Alhamdulillah,
ada geng yang uruskan tu,
dia usahakan untuk cari transport.
yeayy!

salute.
bersungguh-sungguh dia mesej setiap orang,
tanya setiap volunteer whether they have their own transport,
for the purpose of carpooling.

then pada hari kejadian.
yakni 21 Januari jam 2:00 pagi,
well aku tertidur sebab before that kawan bawak makan kat Klang.

 
GM Plaza dah tutup. so makan-makan je. sob.sob.sob.
 
 
so 2:30 pagi gerak dari UiTM naik kereta sorang kakak ni.
dalam kereta borak-borak.

rupanya akak tu sama fakulti dengan aku.
dah habis belajar agaknya.
masa kat highway nak pergi stesen lrt kelana jaya,
aku geleng-geleng.
ada lah 2- 3 superman atas highway.
show off.

then sampai dalam pukul 3 pagi gitu.
tak berapa ingat lah pulak.
turun kereta tu.
akak bawak kereta tu kata :

"RM 5 sorang eh."

aku macam uikkks.
3 orang tumpang equals RM 15.
saat-saat berat hati nak keluarkan not RM 5 tu,
akak tu cakap :

"eh tak payahlah, malu lah pulak."

aku pon, Alhamdulillah.
selamat duit.selamat duit oi.

tapi tak best lah gitu,
dia pon volunteer gak,
shud be selalunya aktiviti camni,
as a volunteer bab carpool ni dorang tak berkira sangat.
kalau RM 3 sekepala okayy lagi.
ini dah macam naik teksi,
tapi meter pun tadak.
sigh.

lupakan.
so tunggu kat stesen lrt lama jugak,
which later we found out the driver of the shuttle bus,
sedang lena tidur dalam bas ber-aircond itu.
=.=

stesen lrt kelana jaya.


naik bas.
pejam mata beberapa minit.
sampai.
bas berhenti depan hotel apa entah,
so kena menapak pergi tempat event tu berlangsung.
dalam 20 minit jugak lah menapak.
menapak dalam keheningan pagi.



sampai khemah volunteer,
makan jap, omnom nom nom.
pastu tukar t-shirt-briefing.
pukul 6 pagi gerak kat checkpoint.
aku riders recovery 1.
tugas dia bagi or kalungkan medal.
ecceh rasa macam orang besar je nak kalungkan bagai.

kat checkpoint tu briefing lg.
dalam 6:40 pagi dah rasa gelisah dah.
yelah tak subuh lagi oiii.
tiba-tiba.

"eh kamu semua boleh solat tak? kalau nak pergi gilir-gilir"

Alhamdulillah dapat leader volunteer prihatin.
dan dia bukan Islam tapi chinese.
makanya menapak ke surau berhampiran khemah volunteer.
Luckily, aku dan kawan aku sempat ambil wudhu' sebelum air dalam kolah habis.
Alhamdulillah.

so dah selesai solat,
pergi kat checkpoint.
event start.

 
 

so dalam pukul 7:45 pagi gitu,
ada yang berjaya habiskan ride for 48km,
bermulalah tugas group kitorang bagi medal.

 
ada satu time tu,
waktu tengah bagi medal untuk 24 km-community ride,
bagi medal.
 
"thank you!" senyum.
 
berlalu pergi.
 
aku:
 
"eh tu bukan rafidah 3R ke"
rafidah 3R pon masuk woo.
 
 


itu je. so far,
berpuas hati dengan event ni.
ada surau,
ada makanan,
ada duit.ehem.

 
 
 
 
 

No comments:

.Fully Owned by Che Nanad.
.Designed by Michilavea.