23 Jan 2013

Bro apa masalah?

Assalamualaikum.

Cerita dah lama.
not sure minggu lepas or minggu lepas-lepas.
masa tu aku dan group project system tengah stay up kat library.
bersengkang mata.
masa tu jugak heboh pasal listen.listen.listen mak cik pah tu.
then sorang kawan aku bukak twitter dia.
and masa tu dia tengok twit Malaysian Gags.

dia bengang.
disebabkan aku takde twitter,
maka aku pon tumpang baca jap.

habis baca.
ini wadefish sungguh.
jadah?
mentaliti apa kau pakai.

bila aku baca,
aku punya persepsi tu ini macam:

this.inilah contoh orang versi pencari gaduh tak tentu pasal.


dalam twit tu dia persoalkan slogan, motto whatsoever,
Majlis Perwakilan Pelajar UiTM kitorang.

"Ayuh menjadi mahasiswa mahasiswi"

zeriously?
serious,
i don't see any problems with that.
aku tak paham why nak pertikaikan sebegitu rupa.
daripada kau fikir pasal slogan,motto ni,
baik kau perbaiki diri acaner nak jadi matang dalam berfikir.

daripada banyak-banyak masalah, isu yang timbul,
motto ni jugak kau nak persoalkan.
i can't brain this .

ada pulak komen-komen yang bikin panas topik.
konon kata siswa-siswi bawah telunjuk kerajaan bagai.
nak kata budak sini macam bagai lembu dicucuk hidung lettew.

err betul ke peribahasa tu.

well setiap orang ada pandangan masing-masing,
setiap orang ada hak mengundi,
lagipon undi tu rahsia,
tak payah nak pertikai orang ni sokong parti mana.


i don't know,
boleh pulak motto dijadikan isu.
emangnya udah kekeringan idea mungkin.
yang aku nampak dan faham pasal motto ni just,
more kepada mengajak mahasiswa mahasiswi berfikir dan bertindak matang,
berfikir dan bertindak sebagai orang yang terpelajar,
padan dengan status mahasiswa mahasiswi yang disandang.
again.this is my opinion.
mungkin lah dia ada buat research mendalam pasal motto ni kot.lol

ada akal guna.

No comments:

.Fully Owned by Che Nanad.
.Designed by Michilavea.