28 Dec 2012

Big Bad Wolf 2012

Assalamualaikum.



Kali ini baru betul aku nak cerita pasal big bad wolf.
pebende tuh?
itu reaksi pertama aku masa mula-mula dulu.

then, i discover that it is some kind of bookfair lah.
di mana buku-buku dijual dengan potongan harga yang gila gempak.
diskaun 75%-90% bro.
harga serendah RM3.00.

aku of course eksaited.
sales kan dah sebati dalam jiwa wanita.
lol.

pada mulanya nak pergi dengan kawan.
tapi disebabkan segan dengan family beliau,
maka tak jadi.
so nak dijadikan cerita,
UiTM dah masuk study week,
makanya aku balik.

bila balik,
pujuk bagai parents,
padahal parents aku tak tahu mines kat mana.
gigih aku google.
effort itu penting.

maka aku dan parents aku pergi pada 22 Disember 2012,
dengan rasa was-was samada sampai ke destinasi,
atau sesat.

masa pergi tu,
kitorang sesat masuk palace of the golden horses.
tanya pak guard baru la dapat petunjuk.
masa tu dah...



"big bad wolf, i'm coming"
bila sampai.
park kereta dulu.
ada rimau besar kot.
so tangkap gambar sekejap bermodelkan mak aku.



 
(emak yang ohsem)
 
 
kena merentasi jambatan dulu.
 
 
 
 
bila masuk miecc pejadah tu.
nampak kereta-kereta mewah.
khabarnya owner tu yang punya kereta.
cantik pulak hoi.
 
(sumpah menawan yang warna merah)

 
 
 
aku baru nak berangan tangkap gambar dengan kereta tu,
sekali ada pagar.
ada lagi satu kereta hitam.
smart jugak.
nak tangkap gambar?
boleh.bak mai RM1O untuk sekeping gambar.
=.=
 
 
dah abaikan.
mari kita masuk.
 
 
 
 
bila masuk tu.
hommaiii.hommaiii.
tak terkata.banyak gilaaaaaaaaaaaaa buku.
speechless.


 
 
(baju kotak tu bapak aku yang ohsem)
 
 
masuk sana.
aku terus terjah bahagian young adult, teens bagai.
 
semua tempat aku jelajah.
melilau mata aku tengok.
semua buku murah-murah,
novel eventho kulit tebal still RM8.00 yaww.
 
 
finally, aku dapat beli 2 buku.
1 betul-betul buku, satu lagi english manga.
which only costs RM9.00 untuk kedua buku tu.
 
 
sebab kenapa dua buku sahaja:
 
1. Banyak gila buku, sampai kau taktau nak search macam mana.

2.mostly kisah adventures and crimes.
3.buku-buku tak menarik, sebab tulisan dia kecik bagi aku yang nak
   menjinakkan diri dengan buku omputih.
   buku tulisan besar ada.
   buku kanak-kanak.haih.
4.yelah.mungkin event ni suitable untuk yang hardcore punya ulat buku.
   yang dah biasa baca novel omputih.
5.i found that mostly novel romantik orang putih ada cerita pasal sex ,
   even watak dia teenagers.
   aku pernah terbaca kat kedai buku.
   so kat sana probably ada.
   so section romantics tu memang dah out of list.
 
 
rumusan
 
nak pergi sana lagi?
it is definitely NO for me.
yelah 30 minit dalam jam untuk mendapatkan 2 biji buku?
parents aku mesti kecewa.lol
aku rasa hati dan jiwa aku serasi dengan novel melayu lagi.
 
tapi peminat tegar novel omputih,
hang memang patut pergi sana.
biar juling mata hang tengok buku.
biar lembik kaki hang jalan cari buku.
 
overall event ni gempak.
 
 
(big bad tiger?)
 
 
 

 

No comments:

.Fully Owned by Che Nanad.
.Designed by Michilavea.