19 Feb 2013

weird dream is weird

Assalamualaikum.

pagi tadi mimpi naik gunung kinabalu.
serious rasa macam real.
masa tu aku bersama beberapa orang-yang-aku-tak-kenal naik atas.
naik sampai checkpoint 1.
pastu aku teringat aku tak bawak inhaler.

aku dah cuak,
sia-sia aje kalau dah hampir ke puncak,
semput,
dihalau turun bawah balik.

luckily ada orang nak turun bawah sebab tertinggal barang,
aku decide nak join sekali since tempat yang nak dituju
dekat dengan rumah.
dalam kereta aku try call mak aku,
asyik tak dapat bila aku call.

sampai je rumah,
aku kata kat mak aku :

"ma, ira nak naik gunung kinabalu tau"
(hampeh punya anak, dah naik baru bagitahu)

"naiklah."

then aku cari inhaler dalam beg.
dapat je aku pergi kat muka pintu.
then aku realise aku tak pakai tudung,
patah balik, pakai tudung.
tudung buat hal.
cari tudung lain dalam almari.
keluar.

selangkah keluar dari pintu,
aku tengok inhaler yang aku pegang,

woiiii ini bukan inhaler! ini liquid untuk lap skrin laptop!

patah balik.
kali ini betul inhaler.
naik kereta.
banyak jugaklah dalam kereta tu buat bunyi sebab aku lambat.
dan kereta tu boleh round-round padahal gunung kinabalu tu dekat aje.
aku dah eksaited kot nak sampai puncak.

tiba-tiba...

aku terjaga.
cis mimpi.
punyalah nak bergambar sakan kat puncak.







aku rasa ni akibat keterujaan aku nak tiru hanis zalikha
panjat gunung kinabalu la ni.
haih.

tapi yang aku pelik,
bila masa lak gunung kinabalu dekat dengan rumah aku?
ke rumah aku dekat dengan gunung kinabalu?
boleh pulak turun amik barang bagai.



memang bukan-bukan post ni
tapi sebelum memori mimpi ni terhapus,
baik aku taip siap-siap,
konon aku ada la naik gunung kinabalu,
padahal entah ye entah tidak gunung kinabalu.


"aku pernah naik gunung kinabalu...dalam mimpi"

jadi aku boleh ungkapkan kata-kata ini tanpa menipu lagi.

No comments:

.Fully Owned by Che Nanad.
.Designed by Michilavea.