28 Oct 2012

aku tengok wanita hari ini.
takde lah hari ini sangatt.
ini kisah semalam.
wanita hari ini yang semalam.

topik berkaitan pengorbanan.
hari raya haji.
memang tu lah akan jadi topik.
well semalam pasal pengorbanan suami.

satu suami,bini dia lumpuh..
yet mereka still bersama.
satu lagi,bini dia sakit.
tak tau sakit apa,
the fact that aku kat rumah nenek,
and suasana meriah dengan jeritan kekanak.
aku hanya mampu tengok 'mereka' miming di tv.

aku sangat kagum.
bini dia sakit-sakit gitu,
kurus gila sebab sakit,
and yet suami dia still jaga,
sanggup berhenti kerja,
sebab nak jaga bini dia.
solat dan baca al-quran,
doakan isteri dia.
itu suami mithali.
may Allah bless him and his spouse.



then,tak lama lepas tu,
al-hidayah lak ke udara.
same.
pengorbanan suami.
isteri dia buta,
sejak lahir i guess.
suami dia still setia bersama.
aku kagum kat both of them.
isteri walaupun buta,
boleh buat kerja rumah seperti orang biasa.
respect!

 
kebahagian bukan pada paras rupa, 
jodoh datang bukan kerana paras rupa,
Allah Maha Adil,
tak perlu risau gundah gulana,
Allah jadikan semua berpasangan,
hang toksah sibuk dok,
surat buat bakal zaujku/zaujahku bagai,
jodoh sudah ditetapkan,
cepat atau lambat,
chill bro,sis,
masa tu akan tiba.





No comments:

.Fully Owned by Che Nanad.
.Designed by Michilavea.