28 Oct 2012

adam dan hawa

aku baru tengok cerita adam dan hawa.
ye aku baru ada masa nak tengok.
=.=.
episod 12.
time Ain kena tangkap khalwat dengan Am.
kenapa cerita melayu selalu macam tu.
i mean mak dia tak percaya kat anak dia?
takkan mak dia tak kenal dengan anak dia.
kenapa mak dia tak fikir any possibilities
yang mungkin berlaku.
ibarat matematik tajuk probability.
ibarat ketika belajar subjek operation research.
kalau aku jadi mak dia, aku percaya,
sebab aku tahu anak aku macam mana.


dalam aku dok tanya kenapa y y y?
dalam hati.
aku tanya mak aku.
which is berlaku petang semalam.

"ma, andaikata anak mama kena tangkap khalwat, mak percaya anak mama or orang lain?"
"tak nak.mama tak nak."

"i mean what if? if jadi macam tu?"

"macam mana boleh jadi macam tu.mama tak nak those situation happens."
 

aku try persuade mak aku lagi.

"konon la jadi. sebab tadi tengok citer adam dan hawa."

"kalau boleh mama tak nak situasi cenggitu."


then mak aku menjawab guna kaedah yang selamat.

"kena tengok keadaan macam mana, kadang-kadang orang saja buat perangkap." 

"habis mama tak percaya kat anak mama?"

"tu lah mama cakap, kena tengok situasi."

"tapi kenapa mak Ain tu tak percayakan anak dia?"

"mama kenal anak mama macam mana."


end of conversations.





kenapa ramai kutuk nadiya nissa?
ok je tengok.

No comments:

.Fully Owned by Che Nanad.
.Designed by Michilavea.