18 Nov 2014

Day 14 Melaka : UTC Melaka

Assalamualaikum.

Annyeong Chingu!


16082014





Adalah biasa untuk peserta-peserta Infosys untuk menghadap coding dan esaimen setiap hari. Gambar kat atas ni aku tengah dok cari solution untuk esaimen. Orang lain dok pulun buat kat Hall aku pulak fefeeling Businesswoman yang tengah vacation duk kat laman hotel. Nak buat acane, dah aku tak dapat line tenet. Takkan lah nak tunggu jawapan turun bedebukk tanpa usaha dulu kann? Kalau ada coffee kat sebelah tu, perhhh mesti nampak lagi real. Kalau view sebelah tingkap tu nampak laut fuhhhh. Beranganlah pulak.


So, petang tu kitorang habis kelas awal. Umi, Fa dengan aku dah plan nak pi UTC. Aku sebenarnya teringin nak pi gym, ye lah dok kat sini, jogging je yang mampu. Tu pun banyak berjalan. Pastu bangkit tubi. Pastu lompat bintang je mampu. Lompat bintang pun aku buat dalam bilik air, hampir jugaklah nak terjatuh tergelincir macam nangka busuk. Nasib baik ler tak jatuh. HAHHAH. Nak buat kat luar dari bilik air memang idok ler, kang habis kena sumpah seranah dengan orang bawah bunyi gegor-gegor dari atas.


Nak pergi UTC tu, kitorang jalan kaki je. Dekat bebenor dengan hotel Wana Riverside ni. Nampak tak betapa strategiknya hotel kitorang? HAHHA. Tak sampai 10 minit berjalan pun untuk ke UTC nih. So dah sampai UTC ni kitorang naik lah lif . Tekan butang ke level yang ada gym. 


Sampai ke gym terus kecewa pasai gym dia kecik je. Blergghh, nexttt. So kitorang masuk lif balik nak cari library. Acah-acah budak baik sikit pi library. Lagipun nak jugaklah tengok buku-buku kat library dia kot ada yang memikat hati, boleh ler baca dalam bilik kat hotel.


Tapi masa otw nak pi library dalam lif tu kann, entah macammana kitorang tersebut level yang kitorang nak pergi tu. Then, guess what? weyh lif tu terus pergi ke tingkat yang kitorang nak pergi tu. Dan kitorang tak tekan pun butang lif masa tu. o.0 OMGGGGG. Ternganga kejap kitorang dalam lif tu. Well, aku tahu ler kat luar negara dah ada, tapi dalam Malaysia ni, aku first time jumpa weyhhh! Nak kata kebetulan orang tekan tak de lah pulak orangnya masa lif terbukak tu. Ke ada CCTV dalam lif tu? OMGG dah lah kitorang bantai melalak kuat-kuat lagu UTC, UTC dalam lif tu. Eksaited punya pasal. HAHHHA 



Okay library dia pun kecik jugak. Besar lagi perpustakaan kat sekolah menengah aku. Tapi it's okay. Kita nak usha buku je kan.


Buku dia pun sikit. But, ada je buku-buku baru. Eksaited kejap. Amik buku itu buku ini kengkonon nak pinjam. Gua pantang sikit kalau nampak buku ni.




So ini lah buku-buku yang berjaya tarik perhatian aku. Yang lain tu mostly buku lama ataupun memang tak menarik. Novel agak terhad lah. Buku pertama tu pasal memang aku suka gaya penulisan Bahruddin Bekri yang buku Ain Maisarah tu pasal aku nak diet. Boleh dak cenggitu? HAHHA


Tapi aku nak survey je dulu. Next time baru nak pinjam. Time kitorang nak balik tu, Umi tak sengaja tereksaited dan terkuatkan suara dalam library tu, which is tak ler kuat mana pun. Tapi ada sorang mamat ni bajet hensem dan bajet dia sorang je belajo dalam tu macam orang lain tak belajo telah meng "Shhhhhhhhhhhhhh" kan kitorang sambil pandang tak puas hati.=..= What-the-heck la this guy~ Over je. Patutnya, kitorang pun meng "Shhhhhhhh" kan dia balik. Pasal "Shhhhhhhh" dia tu pun bising gak.



Balik tu, nak turun lif, kitorang ingat nak lah try balik jadi ke tak en kalau guna suara tanpa tekan butang lif tu. Tapi ada orang pulak masuk naik dengan kitorang. Kang, kalau buat pastu tak jadi, takut pakcik yang naik lif dengan kitorang tu fobia pulak pasai ingat kitorang ni bebudak gila. So cancel, lain kali.



Balik hotel tu, kitorang lepak jap jalan-jalan kat tepi sungai. Pastu berselfie atas tempat duduk kat pejalan kaki. Maka terhasil lah gambar yang kengkonon tengah lepak kat tepi pantai macam kat atas ni. WAKKAKA!


Wana Riverside Hotel




Kbai.

2 comments:

cEro said...

Wahaahaha....
Selalu dgr lagu UTC tu dkat tv, tp tak pernah pergi pon....
Sampai sudah aku tak tau UTC tu hapekemende padahal lirik lagu dia boleh hafal sampai habis...hahahah

nanadhoi said...

@cEro,

gigih nauuu menghapal sampai habis. UTC tu stands for Urban Transformation Centre tak salah, Pusat Transformasi Bandar.

.Fully Owned by Che Nanad.
.Designed by Michilavea.