1 Aug 2013

Kad Raya

Assalamualaikum.

Zaman dah berubah, dunia dah maju. Teringat zaman sekolah dulu-dulu, kengkawan dok main tukar-tukar alamat sebab nak bagi kad raya. Kalau stok yang malas nak mengepos kad raya dan nak jimat duit, dorang dah prepare awal-awal dah kad raya so that masa last day sekolah tu boleh bagi kad raya tu sambil berkata :


"eh, kau jangan bukak dulu eh balik ni, raya nanti baru bukak."




Taat pada perintah sungguh bila time raya baru bukak kad raya tu, kalau time tak sabar, 2-3 hari lepas dapat terus bukak. HAHHAH. Nostalgia sungguh. Hari tu kemas bilik pastu terjumpa kad raya kawan-kawan sekolah bagi, comel pulak bila diingatkan. Yep, aku memang jenis suka menyimpan barang sampai mak aku dok bebel setiap kali waktu aku balik cuti :


"Buanglah mana-mana yang tak patut tu, penuh dah almari semua dengan barang"


Memories. You can't simply throw them away. Hatta yang pahit pon. Sebab sepahit-pahit memori pun, one fine day, kau akan terkenang dan gelak pada memori yang lalu.

Sebenarnya, tujuan utama aku nak citer aku dapat kad raya dari Abang Eq je. HAHHAH. Antara blogger yang friendly. Aku tau sebab, 2-3 tahun yang lalu, aku ada satu blog and follow Abang Eq ni, sebab busy sangat aku tutup blog tu, and now buat blog baru. Baiklah, terharu kejap. Aku rasa ni lah first and last kad raya aku dapat tahun ni kot sebab semua dah maju kan, stok wish raya dekat facebook je. Kalau nak glemer, upload dekat youtube. Tadi tengok setem dekat sampul, *tetiba usha setem* mahalnya setem, tambah terharu pulak. 






Kbai.





No comments:

.Fully Owned by Che Nanad.
.Designed by Michilavea.