5 Mar 2013

First day & Jalan Tar

Assalamualaikum.

Catatan 4 Mac 2013

First day pergi UiTM Shah Alam pagi-pagi naik LRT dari rumah. Kesian dekat diri sendiri, gara-gara tak dapat kolej, maka kena berulang-alik. 6:15 pagi bertolak dari rumah ke Stesen LRT Cempaka.  jam gila. Tapi nasib baik keluar KL Sentral dalam 5 minit dah ada bas U80. Makan 2 jam jugak ke Shah Alam sesak macam tu.

Pukul 8:09 pagi, bas sampai Seksyen 2. Aku nampak dua bas berhenti dekat bus stop. Selalunya, bas T603 je yang berhenti kat situ. Satu bas kat depan, satu bas kat belakang. Aku dengan konfiden naik bas yang kat depan sebab apa-apa pun bas depan gerak dulu. Tanpa tengok nombor bas, almaklumlah konfiden. Bas bergerak. Hampir je masuk pintu masuk UiTM tu , tiba-tiba bas tu go straight don't belok-belok. Aku bermonolog sendirian :


"Eh, ni bas T603 kan? Aku salah naik bas ke?"

Aku yakin semua budak dalam bas tu budak UiTM. Muka semua innocent.selamba.


"Dorang ni kelas kat mana, kat intekma resort ke? Habislah aku, burn satu kelas." 

Penuh syak wasangka, aku masa tu. Nak tanya budak sebelah malu. Dikatanya aku tak pernah naik bas pulak. Ah tawakal je lah. Muka aku masa tu memang tak boleh blah. Muka cuak. Tapi aku maintain try cover, bagi tak jelas muka cuak tu.

Sekali bas tu round lagi sekali, dan sekali lagi menghampiri pintu masuk UiTM... dan aku, Yes!, memang tak salah bas. Tuhan yang tahu betapa bersyukur gila aku masa tu,HAHHAH.


.................................................................................................................
 
 
Aku balik pukul 11:30 pagi, lecturer tak de. Disebabkan awal lagi, aku decide nak meronda-ronda dekat Jalan Tar. Jalan Tar tu dah macam jalan ruji dah. Untuk Februari-Mac, hampir 4-5 kali aku turun Jalan Tar, mostly secara solo.
 
 
Aku ingat nak cari 'Kedai Riben' yang kononnya ada jual bawal satu tone RM5. Tanya akak kat Nagoya, sekali dia tunjuk kedai yang jual riben. Disebabkan cari-cari tak jumpa, maka, inilah hasil tangkapan aku masa hari tersebut yang tiada kena mengena dengan tudung bawal :



 
 bias tape dan hot glue gun.
 
 
 
 

Bunga Reben pon jadi lah. =.=
 
 
Harga hot glue gun tu actually RM 15.90. Bias tape ada 2, so RM0.60 X 2 = RM 1.20. About RM17.10 lah en, tapi entah macam mana amoi tu kira dapat RM16.00. Jimat RM1.10. lol
 
 
Balik tu, aku ingat nak try nak LRT Stesen Bandaraya which is that is the first time secara solo naik LRT kat situ. Before, in february kawan aku pernah bawak sekali which aku ingat-ingat lupa. Sebab memang aku for most of the time pergi and balik naik dekat LRT Masjid Jamek.
 
Maka, aku dengan yakin cari Stesen Bandaraya. Sampai tiba-tiba aku stop, aku pandang kiri-kanan. Dan tiba-tiba ada pakcik dari belakang tegur :
 
"Haa nak pergi mana tu? Sesat lettew."

Pakcik tu gelak keji. Sah tak boleh travel solo oversea macam ni. Senang-senang je kena tipu nanti. Pakcik tu tanpa membantu dah jauh ke depan, aku pon konon-konon yakin, gerak ke depan then belok kiri. Dalam hati, konfiden kejap lagi for sure sampai stesen Bandaraya. Aku tengok depan :

"Awat LRT tu ada kat sana, tapi stesen dia tak da?"


Rupa-rupanya aku sesat. Sepatutnya aku kena cross jalan then turn right. Nasib baik aku pandai. lol.


Makanya, kalau kau rasa tak sedap hati, itu tanda kau salah jalan.


"dan aku harap skill kemahiran hidup aku masih hidup, at least, untuk menghidupkan hot glue gun tersebut"

Sekian.


No comments:

.Fully Owned by Che Nanad.
.Designed by Michilavea.