28 Apr 2012

PBAKL 2012 part 2

haippp baca part 1 dulu!



actually aku ada terbaca
review bout novel KELABU ,
kata best lah , pertama kali jumpa novel camtu lah ,
bla.bla.bla.
aku pun hmmmm why?why?why?
apa yang hebat sangat kat novel tuh sampai semua orang puji?
tak boleh jadi , mesti kena usha !

google punya google ,
then aku found out yang novel ni novel FIXI .
pastu nampak review novel FIXI kat Dunia Sebelah Zara .
baca punya baca , aku macam eh nak beli yang mana satu dulu ni?
then aku decide nak beli PECAH dulu .
hahhhah cerita pasal KELABU alih-alih nak beli PECAH .

nyatalah minat aku terhadap bidang penyiasatan tak pernah luntur .
even sekarang pun aku still simpan cita-cita nak jadi saintis forensik,
padahal realitinya aku sekarang dalam bidang sistem maklumat bukan sains.
sadis .T.T 


aku cakap kat diri aku kat pesta buku tu tadi :


ahhh , kalau jumpa belilah . kalau tak jumpa , tak pe lah .

sekali aku terjumpa booth dia .
memang takdir aku untuk beli novel kat situ .
heh heh heh .
aku grab PECAH and SPERMA CINTA .



fine sperma cinta .
kau mungkin fikir ia novel tak senonoh .
jangan risau setakat ni ,
review-review yang aku tengok ,
semua tulis tak de benda tak senonoh dalam tu .
don't judge a book by it's cover mungkin sesuai .
dalam kereta tadi pun aku agak cuak .
ye cuak sebab takut mak aku fikir
yang anak dia baca novel bukan-bukan.


puan emak : tadi beli novel apa?

aku : ini ha . (bagi novel)
        tapi novel sperma cinta tu orang cakap cerita kelakar .
        nama dia je macam tu .
        (harapan moga mak aku tak fikir bukan-bukan)


nasib baik mak aku cool . tak fikir bukan-bukan .


masa shopping dah tamat adik aku kata .
so masa nak chow tu aku ternampak booth jemari seni .
aku ingat nak beli aA+bB .
yup aku tak berkesempatan lagi beli ,
sebab kesempitan wang .
lol .
mula-mula aku fikir ah cukup lah untuk tahun ni .
then aku nampak diskaun 25% .


aku pun.
...
what???
nak terjojol mata aku .
ye lah tahun lepas 20% je .
heh .
nafsu .
nafsu .
nafsu .
*geleng-geleng*


encik adik : dah la tu . kau dah banyak beli dah .

aku : ah sape suruh kau bawak aku lalu jalan ni? kan aku dah nampak!

encik adik : ah meh sini aku tutup mata kau tu .

aku : =.=

(adik aku cepat-cepat tarik aku keluar)

okayy kali ini segunug penghargaan aku bagi kat adik aku .
kalau tak ,
tamak dan boros lah aku .
padahal novel berlambak lagi tak baca kat rumah .


oh last sekali ,
aku sempat usha al-quran .
aku nak yang kecik.bertajwid.ada terjemahan.
aku jumpa satu je harga RM59.
tapi susah sikit nak baca .


round tempat lain ,
then aku nampak al-quran ada terjemahan ,
but tak de indicator tajwid lah .
tapi cantikkkkk .
kecik.senang nak baca.
ada terjemahan.muka surat dia warna-warni ikut juzu' .
cool huh?


kau tahu tak kat situ tulis harga RM40.
tapi aku dapat harga RM35.
again aku rasa itu takdir.

aku beli . rezeki .

ALHAMDULILLAH .




doakan aku untuk sentiasa membaca al-quran .
sebab aku tengah latih diri aku .
aku tertarik dengan orang arab yang amalkan
baca al-quran tak kira masa .
sangat cooool .
serius cool sangat!



-cik nanad-

No comments:

.Fully Owned by Che Nanad.
.Designed by Michilavea.