22 Nov 2013

Sindiket Minta Derma

Assalamualaikum.


20112013.

1. Masuk semalam dah 3 kali kawan aku dok add aku masuk group dekat facebook. Masalahnya dah 2 kali aku meremovekan diri aku dari group tersebut. Tapi tiba-tiba dapat notification balik menyatakan:


"You've been added into bla bla bla by bla bla bla..."

Semalam aku tekad tick box yang prevent orang lain re-adding aku masuk balik group tu. Puas, tak payah susah-susah remove diri dah. Leceh tau. Dahlah nama group tu "Cari Duit Mau Kahwen". Sejak bila pulak aku nak cari duit untuk kawen ni?-_-. Alahai.




2. Petang semalam, lepas bakar lemak dekat Gym, aku jalan kaki pi pasar malam Seksyen 7, nak jimat duit bayar tambang bas punya pasal. Misi aku cari buah pisang. Selesai beli buah tiba-tiba aku nampak ada 2 orang daripada majlis perbandaran Shah Alam berdiri dekat dengan sorang makcik mintak derma ni yang dok pangku anak dia. Pastu ada lah satu lagi bro tengah cakap dengan orang perbandaran. Entah apa yang dibincangkan, tapi satu ayat yang aku dapat tangkap keluar dari mulut akak majlis perbandaran tu adalah lebih kurang:

"Alah...ini semua sindiket bang, ada orang hantar suruh dorang mengemis mintak duit..."


Pastu aku blah. Daripada dok halau makcik yang mintak derma tu setiap minggu, aku rasa baik lagi pergi siasat siapa yang hantar dorang, pastu ambiklah tindakan. Sian orang-orang yang tertindas minta derma macam tu Entahlah, aku rasa je.


Kbai.



No comments:

.Fully Owned by Che Nanad.
.Designed by Michilavea.