7 Mar 2013

RM50 dan redha

Assalamualaikum.


Catatan 5 Mac 2013.

Hari selasa habis kelas pukul 4:00. Disebabkan kelas arab takde kelas lagi, maka haruslah aku merajinkan diri balik awal. Terus gerak pergi Seksyen 2.
Kalau dekat Shah Alam, kalau pukul 5:00 petang baru kau nak gerak balik rumah, di mana rumah kau dekat Ampang, maka ia adalah silap besar. silap BESAR. Sebab apa? sebab jam gilaaaaa. Sampai boleh stress kau duduk dalam bas. Unless kau macam aku, boleh relaks dan menggunakan masa itu untuk merasai nikmat tidur.
Bukak-bukak mata, dah sampai Bangsar. Maka gigih aku cek duit ptptn dah masuk ke belum. Alhamdulillah masuk. Keluarkan RM40 buat topup kad rapid. Tapi aku topup RM30 sebab still ada balance RM10.10 dalam kad. Maknanya, total dalam kad rapid ada RM40.10.

KL Sentral-Pasar Seni.

Masa kat Stesen LRT KL Sentral ada satu auntie omputih masuk. Pastu ada pakcik tegur dia. Maka aku pun curi dengar.


"Where did you get it?"

"At the station.You know it's kinda rarely to get them. I got this only for RM10"
Lebih kurang macam tu lah. Dia pegang buku Narnia. Bagi seorang yang gemar pada buku, dan pantang dengar 'Jualan Buku Murah', aku sanggup berhenti dekat Pasar Seni dan tukar platform pergi patah balik ke KL Sentral.
Dan disebabkan keghairahan aku tu, aku tercicir kad rapid yang baru aku top up. BARU TOP-UP.
TOP-UP RM30. Sedih. Dah lah tak jumpa buku yang sama macam omputih tu. Sedih gilaa. Aku dapat beli ni je dengan harga RM 3.00 , since tak jumpa buku yang dicari dan baucer buku pun tak ambil lagi.




Tiga empat kali aku round cari kad. Tak jumpa, rasanya dah ada orang amik. Aku try redha, rupanya susah jugakkan nak redha.
Teringat masa kawan kelas aku Ain, hilang duit limaploh hengget kat kedai makan, tambah-tambah nak dekat hujung sem dikala ramai warga UiTM yang dahulunya boros belanja duit ptptn tak ingat dunia mula buat pesta maggi. Pandai betul aku nasihat Ain suruh redha bagai. Sekarang ni baru aku rasa macam mana.


"Redha itu sukar, tapi tidak mustahil."

Dah dah, jangan ingatkan aku pasal kad rapid warna merah tu lagi, aku dah redha dah nih.


No comments:

.Fully Owned by Che Nanad.
.Designed by Michilavea.