24 Aug 2012

alas meja?

Assalamualaikum.

first-first aku jumpa tudung ni,
masa aku tengah duk beratur kat atm bank islam dalam uitm.
duk layan beratur tetiba aku nampak
ada budak perempuan pakai tudung warna merah.

aku pon usha-usha sekeliling balik
tapi tak berapa lama kemudian aku usha balik perempuan tu.

agak pelik.
dahi aku pon berkerut.

satu pertanyaan dalam otak aku tetiba meluncur laju bak roller coaster.


"eh dia pakai alas meja ke?"


masa tu aku tak up-to-date sangat la pasal tudung ni.
banyak kali jugak lah aku toleh tengok.
setiap kali aku toleh,
soalan yang sama jalan-jalan kat otak aku.
nasib baik dia pandang depan.
kalau tak mesti dia ingat aku homo.
kahkahkah.


later on,
tudung tu jadi famous dah.
dan tudung tersebut adalah...






minta maaf la kot-kot ada yang pakai tudung ni terasa.
tapi honestly aku cakap,
dia macam alas meja rumah aku time nak raya.

well bukan nak kutuk
semua tudung macam ni serupa alas meja,

the reason why aku cakap macam alas meja,
sebab dia ada jurai-jurai tuh,
buat dia macam alas meja,
pulak corak dia mak aiihhhh
sebijik macam alas meja rumah aku zaman dahulu kala.
aku pon tengok naik serabut otak aku.

kadang-kadang aku pon pelik.
pengusaha tudung ni recycle alas meja ka?

oppss...*buat-buat tutup mulut guna tangan*
jangan saman saya, saya tak de duit.

well kepada pemakai tegar tudung jenis ni,
bukan aku nak cakap kalian pakai alas meja.
err...err...err...err
bukan semua tudung macam ni nampak macam alas meja.
seriously bukan semua.
sebab aku tengok ada je yang lawa.
kena pandai pilih corak lerr.
serabut pulak aku tengok.

tak kisah lah kau nak cakap aku buta seni ke apa,
my opinion memang tak berubah.


dalam facebook aku pernah terbaca

"elok-elok ada macam-macam jenis gaya tudung, alas meja jugak yang dipakainya"

lebih kurang macam ni lah bunyinya.
dan yang bagi komen tu lelaki.
so...
yang menjadi pertanyaan..

"tudung apakah itu?"



No comments:

.Fully Owned by Che Nanad.
.Designed by Michilavea.