28 Apr 2012

PBAKL 2012 part 1

PBAKL 2012,

kawan aku pernah tanya pebenda nih?


so aku pun terangkanlah

PBAKL tu stands for Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur.

there you go. =)




apa yang menarik kat sana?

-macam biasa diskaunnnnn
-ada penulis novel yang datang
-ada lelaki hensem  *kening-kening* okay ini aku gurau.


okeh mula-mula sekali booth yang aku pergi ,
booth kaki novel ,
dengan hajat nak beli novel M.A.I.D and Doktor Cinta.
ya aku tahu aku ketinggalan zaman .
but who cares.
sempat lagi aku buat research tengok review dekat blog-blog kul 2 pagi tadi,
so far komen positif ,
takpe takpe nanti aku baca ,

since aku dah listkan pagi tadi novel yang aku beli ,
aku just grab and bayar .
tak boleh lambat-lambat .
nanti encik adik marah .
well laki~
kesian bini dia nanti , bukan jenis boleh dibawak shopping .
tak sporting langsung . heh .

dah habis bayar adik aku tanya ,

encik adik : sape yang duk kat meja tuh?
aku  : penulis novel .
encik adik : ye lah aku tahu , tapi sape ?
aku : entahhhh , tak tahu , tak kenal , lantak ahh asalkan aku dah beli novel yang aku nak . 

kitorang pun ke stesen seterusnya.
kitorang masuk dalam hall .

dalam checklist aku ,
aku nak cari komik GENG 5405 and STUDENT KING .
sampai booth gempak starz mata aku terus melilau cari .
adik aku ni bukan boleh percaya sangat .
nanti dia membebel , lama lah itu lah .
shopping ngan geng pompuan jugak best .
kat sana adik aku amik komik UNDER 18 ELITE ,
and bersungguh baca time dalam perjalanan balik ke rumah .
aku macam pfffttt , aku kata :


weyh , agak-agak ah . baik kau baca je kat sana tadi . baca je sample dia .
tak payah beli . tak menghayati betul , cis! .
at least , biarlah jejak kat rumah dulu .


adik aku sengih .
ye lah masa dalam kereta tu ,dalam beberapa minit je ,
dah separuh dia baca .
dan kat rumah ni dah habis dah dia baca .


aku kata baca sample sebab ,
kat booth gempak starz tuh kau bukan
boleh grab and bayar .
kat sana tu dia display sample dalam 2 .
then dia bagi borang ,
kau isi lah nak yang mana .
pastu kau tunggu nombor kau tiba baru kau bayar .
selagi kat kaunter tu tak display nombor kau ,
jangan ngengada nak bayar kat kaunter .
kira ala-ala pejabat pos .


okay sambung part 2.







No comments:

.Fully Owned by Che Nanad.
.Designed by Michilavea.